1. Dobre Promo - Strony WWW i Sklepy Internetowe | Pozycjonowanie Szczecin
  2. Strony Internetowe
  3. Po czym poznać dobrze zaprojektowane firmowe strony internetowe?

16Lut 2017

Po czym poznać dobrze zaprojektowane firmowe strony internetowe?

Po czym poznać dobrze zaprojektowane firmowe strony internetowe?

Zdając sobie sprawę z marketingowej siły internetu, nawet najmniejsze firmy chcą mieć dzisiaj własną stronę www.

Ich zaprojektowanie zlecają albo fachowcom, albo amatorom, za każdym razem licząc, że ich witryna będzie atrakcyjna dla odbiorców, co przełoży się na wzrost zainteresowania firmą, a przez to także na sukces w biznesie. Niestety w morzu przeróżnych stron internetowych wciąż można spotkać zarówno dobre projekty, jak i te złe, które z pewnością nie spełniają oczekiwań ich właścicieli. Warto zastanowić się, czym powinny charakteryzować się dobre strony internetowe, czyli na czym polega profesjonalne projektowanie stron www.

Dostosowanie projektu do grupy docelowej

profesjonalne strony internetowe

Ogólny wygląd strony internetowej ma najważniejsze znaczenie dla odbiorcy, ponieważ decyduje o chęci pozostania na stronie lub jej opuszczeniu. Projektowanie stron internetowych pod tym względem powinno brać pod uwagę przede wszystkim charakter działalności firmy, ale także rodzaj jej potencjalnych klientów, czyli grupę docelową witryny. Przykładowo jaskrawe kolory i krzykliwe napisy nie pasują do kancelarii prawnej, kojarzonej z powagą i profesjonalizmem, natomiast zbyt mała czcionka i chaotyczny układ strony prawdopodobnie odstraszy osoby starsze, będące główną grupą potencjalnych klientów firmy oferującej produkty dla seniorów. Dobra strona internetowa powinna być więc przyjemna dla oka, ale przede wszystkim przyciągać uwagę konkretnej grupy docelowej.

Łatwa nawigacja i atrakcyjna prezentacja oferty

Firmowe strony internetowe powinny mieć prostą nawigację, dzięki której czytelnik w szybki sposób dotrze do najważniejszych informacji np. na temat oferty firmy, czy sposobu skontaktowania się z nią. Pod tym względem dobra witryna powinna mieć dobrze widoczne menu, ograniczoną liczbę zakładek o zrozumiałych nazwach, a także działającą wyszukiwarkę. W przypadku wielu firmowych stron sprawdza się przewijanie pionowe, które nie wymaga żadnego otwierania podstron. Zawsze jednak ważny jest zarówno układ treści, jak i jej jakość. Zamiast dużych bloków tekstów coraz częściej sprawdzają się kilkuzdaniowe akapity opatrzone treściwym nagłówkiem. Projektant strony powinien przewidzieć też odpowiednią ilość miejsca na graficzną prezentację produktów firmy oraz sposoby uwypuklenia korzyści ze skorzystania z oferty firmy.

Nowoczesne dodatki i responsywność

Najlepsze strony firmowe uwzględniają aktualną modę, a także potrzeby współczesnych odbiorców. Dla większości firm niezbędna okazuje się dzisiaj strona responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Internauci cenią sobie również takie narzędzia na stronie, jak czat online z przedstawicielem firmy, czy wtyczki do mediów społecznościowych, a także działy z poradami lub blogi firmowe. O tych wszystkich elementach powinien pamiętać projektant, chcący tworzyć dobre i skuteczne strony www dla firm. Oczywiście nadrzędnym celem powinna być atrakcyjna prezentacja oferty firmy, a także przyciągnięcie potencjalnych klientów. Należy przy tym mieć na uwadze, że strona firmowa powinna być spójna z wizerunkiem firmy, a więc uwzględniać jej elementy identyfikacji wizualnej.

Strona firmowa ma dzisiaj ogromny wpływ na sposób postrzegania firmy, a także na osiąganie celów marketingowych. Z tego względu warto zainwestować w jej wysoką jakość, ponieważ to z pewnością szybko przyniesie wymierne korzyści.

Porozmawiajmy
Loading...