1. Agencja Interaktywna DobrePromo.pl
  2. pozycjonowanie sklepów internetowych

pozycjonowanie sklepów internetowych

pozycjonowanie sklepów internetowych

Przejdź do newsy linkowane ze słowem: pozycjonowanie sklepów internetowych

pozycjonowanie sklepów internetowych – DobrePromo.pl

Agencja DobrePromo.pl jest zaufaną przez wielu marką pozycjonowania lokalnego stron internetowych. Świadczymy skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych, stron www, blogów. Działamy kompleksowo. Pomagamy właścicielom stron dobrać właściwe frazy kluczowe, w oparciu o słowa kluczowe przystępujemy do wielu działań by pozycjonować w wyszukiwarkach stronę. Współpraca z z agencją SEO dobrepromo.pl zwyczajnie się opłaca a wartości wynikające z pozycjonowania stron zwracają się wielokrotnie. Mamy zachęcające portfolio oraz wielu zadowolonych z pozycjonowania właścicieli stron. Jeśli masz pytanie, skontaktuj się z Dobre Promo lub wypisz formularz darmowej wyceny. Pomożemy Ci pozyskać wielu nowych klientów z wyszukiwarek takich jak Google.pl, Bing.com czy Yahoo.com!

Ponieważ zaciekawi Cię fraza: pozycjonowanie sklepów internetowych. – Sprawdź naszego Bloga

Pozycjonowanie stron www to różnego rodzaju działania, które powinny sprawić że serwis www będzie wyświetlany jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Bezspornie liderem w sektorze wyszukiwarek online jest w Polsce Google. I pod tym wzgledem przygotowuje się pozycjonowanie.

Czy można zdobyć pierwsze miejsca w Google, bez inwestycji w pozycjonowanie stron. Jasne, jest to możliwe, jednak naogół dla bardzo mało porzadanych słów. Takimi frazami nazywamy te, które zazwyczaj rzadko są wyszukiwane przez klientów. Tym samym nie powodują ogromengo ruchu w witrynie i ich znaczenie w sprzedaży online jest marginalne. Niestety na tym opiera się spora ilość nieuczciwych agencji interaktywnych, sprzedających szybkie pozycjonowanie stron nie informując kupującego, że dotyczy to nisko znaczących fraz kluczowych. Nie zawsze świadomy sposobu klient może skorzystać z takiej oferty, nie wiedząc że daleko jej do zdobycia takich rezultatów, jakich by oczekiwał.

Nasza Agencja SEO działa w zupełnie inny sposób. Pozycjonowanie witryn w naszym wykonaniu nie jest kwestią przypadku ani chaotycznym działaniem. Nim zabierzemy się do pracy, rozpoczynamy zakrojony na dużą skalę audyt SEO. Nasz Audyt SEO ma na celu wykazać czy strona jest przygotowana w taki sposób, który umożliwi rozpocząć pozycjonowanie stron. Niestety nie zawsze jest to możliwe. Dajmy na to, jeżeli strona klienta posiada starą konstrukcję HTML lub nie ma na niej wartościowych i unikalnych treści, pozycjonowanie strony nie będzie skuteczne. Należy na początku poprawić problematyczne kwestie, a następnie organizować się do pozycjonowania witryny

Co może zaproponować Agencja SEO DobrePromo.pl?

Pozycjonowanie stron
Pozycjonujemy w wyszukiwarkach strony internetowe, zarówno sprzedażowe jak i blogi. Dzięki usłudze – Twoja strona może zająć topowe pozycje w w Google, a to przełoży się na szybkość odnajdywania nowych klientów.

Pozycjonowanie sklepów
Pozycjonowanie sklepów internetowych – Jeśli jesteś administratorem sklepu internetowego, to dobrze wiesz, że bez pozycjonowania o sprzedaż w internecie jest naprawdę trudno. Jeśli chciałbyś to zmienić lub ruszasz z interesem w sieci, koniecznie skontaktuj się z nami.

Pozycjonowanie blogów
Pozycjonowanie bloga można porównać do tankowania samochodu. Bez paliwa daleko nie zajedziesz…
Jeśli masz bloga i chciał/a byś aby był jeszcze bardziej widoczny w wyszukiwarce, bezwarunkowo zainwestuj w pozycjonowanie.

Nasze strategie SEO

Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne stron www to nic innego jak podwyższanie popularności Twojej strony www lub bloga w wyszukiwarkach dla zapytań lokalnych. Jest to ogrom działań, które poprowadzą Twoją stronę na sam szczyt wyszukiwarki.

Pozycjonowanie long tail
Pozycjonowanie long tail stosujemy zwłaszcza w branżach, które mają sporo adwersarzy w wynikach wyszukiwarek. Usługa bazuje na pozycjonowaniu pokaźnej ilości fraz kluczowych z tzw. długim ogonem zatem dłuższych zestawień słów kluczowych.

Pozycjonowanie międzynarodowe
Pozycjonowanie międzynarodowe – kiedy Twój sklep zdobywa lub zamierza uzyskiwać klientów poza granicami Polski, należy przemyśleć usługę międzynarodowego pozycjonowania stron www. Dzięki określonym akcjon Twoja strona www lub strona wizytówka może stać się widoczna w wyszukiwarkach na całym świecie.

pozycjonowanie sklepów internetowych:

Jeśli interesuję Cię – pozycjonowanie sklepów internetowych, przeczytaj poniższe nowości na naszym firmowym blogu .

24Lut 2017

Pozycjonowanie stron blogiem firmowym

pozycjonowanie bloga

Dobrym działaniem wspierającym pozycjonowanie oraz promocję witryny jest prowadzenie bloga firmowego.

Pozycjonowanie stron internetowych z wykorzystaniem firmowych blogów, jest coraz częstszą praktyką SEO.

Dlaczego dobrze jest prowadzić bloga w firmowej domenie oraz jak najlepiej wykorzystać go do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Na te i inne pytania odpowiada agencja SEO ze Szczecina, z wieloletnim doświadczeniem w skutecznym pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych.

Blog i content marketing

Blog to najlepsze miejsce w obrębie strony, w którym można regularnie publikować duże ilości artykułów. Wysokiej jakości treści, systematycznie dodawane do strony poprawiają jej pozycje w rankingu wyszukiwarki, a jednocześnie wpływają na budowane wiarygodnego wizerunku. Oczywiście należy zadbać o to, aby teksty dodawane na blogu były wartościowe, oryginalne i w jakiś sposób powiązane z głównym profilem działalności firmy. Najlepiej, aby były pożądane i poszukiwane przez klientów. Tak właśnie działa content marketing. Dostarcza ważnych treści, często odpowiedzi na poważne pytania, pomagając w budowaniu profesjonalnego oraz godnego zaufania wizerunku firmy – zarówno u klientów, jak i w ocenie Google. Tworzenie dobrych tekstów na bloga wymaga specjalistycznej wiedzy, więc same w sobie będą dobrą wizytówką Twojej firmy. Jeśli z jakich powodów nie jesteś w stanie sam napisać tekstów na firmowego bloga, np. z powodu niewystarczającej ilości wolnego czasu lub braku pracowników, zadanie to wykona współpracująca z Tobą agencja SEO, zatrudniająca doświadczonych copywriterów.

Blog i mocne linki SEO

Pozycjonowanie stron intenetowych zawsze wygląda podobnie. Bez względu czy dotyczy miasta Szczecin czy innego zakątka Polski, chodzi o zdobywanie mocnych linków, prowadzących do Twojej strony. Agencja SEO może je pozyskiwać na różne sposoby – mniej lub bardziej bezpieczne. Zdobywanie linków za pomocą bloga i cennych artykułów jest najbardziej naturalną i najbardziej wartościową metodą. Jak można takie linki SEO zyskać? Przede wszystkim poprzez odsyłacze umieszczone na innych stronach, linkujące do tworzonych przez Ciebie treści. Właściciele innych stron chętnie zamieszczą takie linki u siebie, pod warunkiem że stworzony artykuł będzie w ich ocenie ważny dla swojego grona odbiorców. Tworzenie instrukcji, poradników, a także foto-reportaży z wykonywanych prac, to najlepszy sposób aby zainteresować nowych czytelników i zachęcić ich do częstego odwiedzania i linkowania Twojej strony.

Blog i pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon)

Czy słyszałeś o czymś takim, jak pozycjonowanie na długi ogon (pozycjonowanie long tail)? Polega ono na stosowaniu głównych słów lub fraz kluczowych, w połączeniu z innymi hasłami, które mogą być wpisywane do wyszukiwarki Google. Blog z uwagi na dużą ilość treści doskonale nadaje się do tego celu, pozwalając zachować naturalny wygląd stosowanych słów kluczowych. Doświadczona agencja SEO potrafi uzyskać doskonałe i przede wszystkim trwałe efekty pozycjonowania, stosując długi ogon w zestawieniu z pozycjonowaniu lokalnym na konkretne miasto lub województwo.

Zobacz również:

Dlaczego warto pozycjonować stronę i na czym to polega?

15Lut 2017

Dlaczego warto pozycjonować stronę i na czym to polega?

Na czym polega pozycjonowanie stron i dlaczego warto to robić?

Posiadanie własnej strony internetowej jest dzisiaj dla firm ważnym narzędziem marketingowym, które pozwala dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, a więc potencjalnych klientów. Jednak stworzenie atrakcyjnej wizualnie witryny nie gwarantuje pod tym względem sukcesu. Ważne jest bowiem to, aby odbiorcy w ogóle odwiedzili stronę, a więc trafili na nią, wyszukując konkretnych informacji w wyszukiwarce internetowej. Kluczowa pod tym względem jest więc wysoka pozycja strony w wyszukiwarce, a żeby ją osiągnąć, konieczne jest pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron, czyli sposób na widoczność w sieci.

Na czym polega pozycjonowanie

Liczba stron w internecie z każdym rokiem rośnie. W samej Polsce zarejestrowanych jest już przeszło 2,5 miliona witryn www i większość z nich konkuruje między sobą o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Wszystko dlatego, że wyszukiwarki takie jak Google czy Yahoo stały się podstawowym narzędziem do wyszukiwania informacji, produktów, usług, dosłownie wszystkiego. Niemal każdy internauta, chcąc znaleźć informację, najpierw wpisuje ją w wyszukiwarkę i naturalnie rozpoczyna przeglądanie wyników wyszukiwania od pierwszych pozycji. Co więcej, większość użytkowników klika tylko w 3 pierwsze wyniki wyszukiwania. Te najcenniejsze pozycje zajmują strony, które w najwyższym stopniu odpowiadają na frazę wpisaną przez użytkownika. Pozycjonowanie stron internetowych polega więc na takich działaniach, dzięki którym będą one zajmować jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Działania te nazywane są SEO, czyli optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek.

Trudna sztuka pozycjonowania

Nietrudno się domyślić, że skuteczne pozycjonowanie stron www zapewnia wysoką pozycję w wyszukiwarce w odpowiedzi na wiele różnych słów kluczowych, co nie jest wcale taką prostą sprawą.

Przecież osoba szukająca np. oferty wakacyjnej nad Bałtykiem może wpisać w wyszukiwarce przeróżne frazy: wakacje nad morzem, wczasy nad Bałtykiem, tani nocleg nad polskim morzem itp. Dobór właściwych słów kluczowych jest więc pierwszą trudnością, z jaką ma do czynienia specjalista SEO. Dodatkowym problemem jest spełnienie wymagań stawianych przez wyszukiwarkę. Każda z nich posiada swój własny algorytm, według którego wartościuje poszczególne strony. Przykładowo wyszukiwarka Google w rankingowaniu witryn bierze pod uwagę oprócz słów kluczowych także m.in. unikalność i jakość treści na stronie, linki prowadzące do danej strony, ruch na stronie, czy wreszcie reputację witryny. Ta ostatnia jest szczególnie ważna, ponieważ stosowanie niedozwolonych praktyk przy pozycjonowaniu (np. nienaturalne umieszczanie dużej liczby słów kluczowych na stronie) w przypadku Google może skończyć się karą w postaci obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania, czy nawet całkowitego wykreślenie strony z indeksu.

Jak widać, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach nie jest łatwe i zwykle polega na stosowaniu wielu technik jednocześnie oraz nieustannym mierzeniu efektów. Działania SEO wymagają nie tylko profesjonalnej wiedzy, ale także poświęcenia na nie dużej ilości czasu, jednak warto to robić, ponieważ jest to najlepszy sposób na wypromowanie witryny w internecie.

Zobacz również:

Pozycjonowanie sklepów internetowych

22Lis 2016

Dlaczego WordPress to dobry wybór na stronę www?

strony internetowe WordPress

Dlaczego WordPress to dobry wybór na stronę www?

Myślisz o zamówienie strony internetowej dla swojej firmy? Widzisz że konkurencja się rozwija i chcesz jej dorównać? Współczesne strony internetowe to coś więcej niż proste wizytówki z formularzem kontaktowym i kilkoma podstronami. Dziś, mobilne strony internetowe są głównym narzędziem sprzedażowym, kanałem komunikacji i wyjściem na świat dla każdej firmy, która poważnie myśli o swoim rozwoju. Aby szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynku i klientów, strony internetowe powinny być łatwe w zarządzaniu i elastyczne. W tym miejscu rozpoczyna się ciężka praca, którą musi wykonać zespół osób, odpowiedzialnych za projektowanie stron internetowych. To oni muszą zdecydować, w jakiej technologii zostanie ona zbudowana. W wielu przypadkach, wspólną decyzją tworzenie stron internetowych odbywa się przy pomocy oprogramowania Word Press.

WORDPRESS – NIE TYLKO DLA BLOGÓW

Lifestylerka blog

Przez kilka pierwszych lat, WordPress był wyłącznie platformą blogową. Szybko zaczęło się to zmieniać, wraz z tym jak coraz więcej osób odkrywało olbrzymi potencjał, drzemiący w tym rozwiązaniu. Społeczność użytkowników z miesiąca na miesiąc stawała się większa. Wśród nich znajdowali się developerzy, programiści i graficy, którzy wspólnie pracowali nad udoskonaleniem WordPressa i uczynieniem go narzędziem, pozwalającym budować pełnowartościowe strony firmowe. Dziś, WP jest najczęściej wybieranym skryptem, wyposażonym w CMS, prostą instalację i możliwość szybkiego i łatwego modyfikowania wyglądu. WP jest technologią bezpłatną, którą można wykorzystywać zarówno do budowy stron komercyjnych, jak i prywatnych.

ZALETY STRON NA WP

  • Prosta instalacja WordPress – wystarczy skopiować pliki instalacyjne na serwer i wykonać instalację, składającą się z trzech kroków. Od tego momentu WordPress jest przygotowany do pracy.
  • Wbudowany CMS – zarządzanie stroną internetową jeszcze nigdy nie było tak proste. Modyfikowanie treści, dodawanie nowych stron, publikacje zdjęć. To wszystko można wykonać z poziomu przeglądarki internetowej, wykorzystując łatwy w obsłudze CMS do zarządzania treścią.
  • Mobilne strony internetowe – strony na WP mogą mieć prosto zmieniany wygląd, poprzez użycie jednego z tysięcy darmowych lub płatnych szablonów. Coraz większa ich ilość obsługuje również technologię responsywną, która jest standardem wyznaczonym przez Google, wpływającym na pozycjonowanie stron www.
  • Niskie koszty – projektowanie stron internetowych z dedykowanym CMS jest bardzo kosztowne. Dla większości klientów, WP zabezpiecza wszystkie obecne i przyszłe potrzeby, dotyczące ich strony internetowej, będąc przy tym narzędziem darmowym i łatwym w samodzielnej obsłudze.
  • Bezpieczeństwo – regularne aktualizacje WP sprawiają, że jest to jedna z najbezpieczniejszych platform do tworzenia stron www. Wielojęzyczne wsparcie techniczne, rozbudowane społeczności użytkowników i olbrzymia liczba dodatków i pluginów, poprawiających funkcjonowanie strony. To wszystko zwiększa atrakcyjność Word Pressa i sprawia, że jest doskonałym wyborem, jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych.

 

centrum kominkowe burdzy

Thin content i duplicate content

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z ważniejszych kroków, na drodze do sukcesu strony www. Jest to temat na tyle szeroki, że można o nim pisać bez końca. Dziś jednak zajmiemy się dwoma szczególnie ważnymi zagadnieniami, mającymi niebagatelne znaczenie dla każdego rodzaju strony. Bez względu na to, czy wykonujesz pozycjonowanie sklepów internetowych czy małej strony firmowej, powinieneś dobrze poznać dwa tytułowe pojęcia.

CO TO JEST THIN CONTENT?

Pod pojęciem thin content należy rozumieć teksty o bardzo niskiej jakości. Najlepiej porównać je do precli lub naprawdę marnych tekstów zapleczowych. Umieszczenie takich tekstów na stronie docelowej, udostępnionej użytkownikom, może mieć wiele przykrych konsekwencji. Przede wszystkim wizerunkowych, ale również wpływających na zajmowane przez stronę pozycje w wyszukiwarce. Algorytmy Google są coraz bardziej zaawansowane, dzięki czemu bez trudu radzą sobie z wykrywaniem błędów językowych i stylistycznych. One z kolei obniżają ogólną ocenę strony, obniżając jej pozycję w rankingach.

Kiepska zawartość merytoryczna zniechęca również użytkowników. Ci, wchodząc na stronę coraz rzadziej, sprawiają że jej popularność również się zmniejsza, co także znajdzie odzwierciedlenie w pozycjach w wyszukiwarce.

Jeśli i twoja strona może mieć podobne problemy, pomoże jej optymalizacja SEO, a w szczególności napisanie tekstów od nowa. Praca będzie tym bardziej wymagająca i kosztowna, im więcej treści jest na stronie. O nową redakcję tekstów warto zadbać szczególnie w przypadku sklepów internetowych, gdzie każdy opis produktu powinien być unikalny i dobrze opisujący daną rzecz.

DUPLICATE CONTENT CZYLI KOPIA

Kolejnym problemem, zwłaszcza jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych jest duplikowanie treści. Opisy produktów dostarczone przez dystrybutora, pojawiające się w dziesiątkach innych sklepów online, nie ułatwiają zajęcia wysokich pozycji w rankingu Google. Im częściej kopia jakiegoś tekstu pojawia się w sieci, tym gorszą ocenę otrzymują strony, na których się on pojawił. Należy przy tym pamiętać o jednej, ale bardzo ważnej rzeczy: duplicate content może występować nawet w obrębie stron tej samej firmy. Kiedy? Na przykład wówczas, jeśli na adresie bez WWW nie ustawimy przekierowania na stronę z WWW. Google traktuje adres z www i bez www jako dwie osobne strony, mimo że mogą one prowadzić do tych samych plików na serwerze. Błąd, pomimo że uznawany za szkolny, jest nadal bardzo często popełniany i może mieć poważne skutki w odniesieniu do efektów, które daje pozycjonowanie stron i sklepów internetowych.

Co możemy zrobić?

  • Ustawić przekierowanie 301 ze strony bez www na www lub odwrotnie
  • Stworzyć plik robots.txt i wskazać w nim strony, które mogą i które nie mogą być indeksowane
  • Przeprowadzić audyt strony. Kompleksowa optymalizacja SEO może pomóc w usunięciu wielu podobnych problemów, których do tej pory mogliśmy być nieświadomi, a które mogły bardzo mocno hamować efekty pozycjonowania.
30Wrz 2016

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych.

Prowadzisz sklep internetowy, ale nie jesteś zadowolony z wyników finansowych, które Ci przynosi? Powodów może być kilka. Źle dobrany asortyment, zbyt wysokie ceny, a w końcu niewystarczające pozycjonowanie lub jego całkowity brak. Sklepy internetowe, które nie są pozycjonowane w wyszukiwarkach, mają bardzo wiele problemów, aby wyświetlić się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania. Jest to tym bardziej aktualne, jeśli działasz w branży popularnej, o dużym stopniu konkurencyjności. Aby zmienić ten stan rzeczy, należy zacząć działać szybko, zdecydowanie i zgodnie z planem. Pragniemy Ci to nieco ułatwić, dlatego przedstawiamy podstawy pozycjonowania sklepu internetowego. Wierzymy, że dzięki naszym wskazówkom, nabierzesz odrobiny wiedzy teoretycznej, która może być pomocna przy wyborze firmy SEO i ocenie efektów jej pracy.

pozycjonowanie sklepu internetowego

Zacznij od audytu SEO

pozycjonowanie

Trudno wskazać najlepszą strategię pozycjonowania sklepu internetowego, jeśli nie będziemy wiedzieć, w jakiej jest on kondycji. Co rozumiemy przez to pojęcie? Sprawdzenie czy opisy na stronach są unikalne, czy może stanowią kopie opisów producenta, czy zdjęcia mają wszystkie ważne tagi, czy kod sklepu internetowego nie jest przeładowany zbędnymi danymi i skryptami, mogącymi wydłużać czas wczytywania strony i wiele więcej. Na audyt sklepu internetowego składa się również sprawdzenie sposoby wyświetlenia znaczników title dla każdego produktu, uzupełnienie znaczników meta description, sprawdzenie hierarchii linków, a także ocena funkcjonowania sklepu i jego układu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na funkcjonalność i przejrzystość.

Po audycie – optymalizacja

Optymalizacja SEO

Optymalizacja SEO sklepu internetowego to bardzo czasochłonny proces. Tym więcej czasu będzie on zajmował, im więcej produktów sklep posiada, a każdy z nich będzie wymagał aktualizacji. Aktualizacja może obejmować stworzenie i dodanie nowych opisów, uzupełnienie zdjęć o tagi, dodatnie unikalnych opisów meta. Jeśli w trakcie audytu okazało się, że układ sklepu nie sprzyja konwersji, czyli pozyskiwania leadów i generowania sprzedaży, potrzebna może być mniejsza lub większa przebudowa. Może one polegać na umieszczeniu treści opisu w wyższych częściach strony, na przykład obok zdjęcia głównego, przebudowę galerii, uczynienie ikony koszyka bardziej widoczną, zaakcentowania ceny czy wieloma innymi pracami kosmetycznymi, mającymi duży wpływ na ogólny całokształt sklepu i wygodę jego użytkowania. Przeprowadzenie optymalizacji nie jest konieczne w każdym przypadku. Na przykład wtedy, jeśli sklep został już od początku starannie zaprojektowany, z uwzględnieniem wszystkich obowiązujących standardów. Innym przypadkiem jest sytuacja, jeśli sklep liczy już sobie kilka lat i znacząco odbiega od współczesnych technologii internetowych. Przestarzały silnik sklepu może nie nadawać się do obecnych wymagań, dlatego zamiast optymalizować sklep na siłę, często lepiej zaprojektować i stworzyć go od nowa. Może się to okazać zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, pozwalającym zaoszczędzić niemałe pieniądze – na przykład wtedy, jeśli wybierzemy gotowe platformy sprzedażowe, jak np.

Presta Shop czy Word Press WooCommerce.Sklepy presta shopSklep internetowy woo commerce

 

Metody pozycjonowania sklepu internetowego.

Jakie są najbardziej popularne metody pozycjonowania sklepów internetowych? Jeszcze kilka lat temu były to katalogi. Dodawało się do nich opis stron i sklepów, dołączając print screena, a także adres strony. Od pewnego czasu, katalogi stron www mocno straciły na znaczeniu, oczywiście poza kilkoma największymi, takimi jak onet, wp i podobne, które są mocno moderowane. Dlatego, jeśli firma seo oferuje ci pozycjonowanie sklepu internetowego z użyciem katalogów, lepiej od razu poszukać nowego wykonawcy, który będzie wykorzystywał bardziej współczesne metody pracy. Jednymi z takich mogą być własne zaplecza. Zaplecze SEO, o bardzo dużej skuteczności powinno być stroną merytoryczną, nie będącą na pierwszy rzut oka klasycznym blogiem do pozycjonowania. Mogą to być np. niezależne strony z porównaniami produktów, recenzjami, testami czy opiniami użytkowników. Zaplecza takie powinny trafiać w potrzeby i gusta grupy docelowej, stając się jednym z podstawowych narzędzi content marketingu.

Marketing szeptany.

W handlu nic tak dobrze nie działa na konsumenta, jak pozytywne opinie wyrażone przez znajomych i innych ludzi, którzy wydają im się wiarygodni. Zastosowanie marketingu szeptanego w pozycjonowaniu sklepów internetowych jest coraz częściej spotykane i przynosi naprawdę znakomite efekty. Muszą jednak zostać spełnione pewne warunki. Jakie?

1 – Marketing szeptany musi być wiarygodny

Użytkownicy internetu są ludźmi bardzo świadomymi i wrażliwymi na wszystkie, nawet najmniejsze próby zafałszowania obrazu rzeczywistości. Nachalnie pisane pozytywne komentarze, często z jednego konta użytkownika, o podobnych godzinach, jednorodnym stylem…. Można w nieskończoność wymieniać pomyłki popełniane przez początkujących marketingowców. Są one szybko wychwytywane przez internautów, a następnie piętnowane. Aby takich sytuacji uniknąć, do marketingu szeptanego angażować należy wyłącznie doświadczone osoby, mający naturalny talent do pisania i rozumienia potrzeb innych ludzi.

2 – Oceny i opinie produktów

Wykorzystując takie serwisy jak ceneo i podobne, można mieć naprawdę wielki wpływ na to, jak postrzegany będzie sklep internetowy i oferowane w nim produkty. Recenzje dotyczące asortymentu, obsługi, cen, dostawy – to wszystko przekłada się na decyzje zakupowe konsumentów, mogąc skłonić ich do wyboru właśnie Twojego sklepu.

3 – Budowanie zaufania

Klienci lubią mieć do czynienia z prawdziwymi ludźmi. Chcą mieć przekonanie, że za fasadą sklepu internetowego pracują normalne osoby, z którymi w razie problemów można się porozumieć i rozwiązać ewentualne problemy. Uważasz, że w marketingu nie można mówić o wpadkach i pomyłkach? Nic podobnego! Wykorzystaj naturalne oczekiwania ludzi do tego, aby pokazać się w jeszcze lepszym świetle. Reklamacje i zwroty towarów mogą zdarzyć się w każdym sklepie. Zaakcentuj w swoich kampaniach to, że rozpatrzenie reklamacji odbywa się sprawnie, w sposób satysfakcjonujący klientów. Buduje to poczucie bezpieczeństwa, którego każdy konsument bardzo mocno potrzebuje kupując online.

Wzmacniaj pozycjonowanie innymi metodami.

No właśnie… Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest procesem szybki, przynoszącym natychmiastowe rezultaty. A takich najczęściej na samym początku potrzebujemy. Jeśli chcesz już od pierwszych dni zarabiać na sklepie, możesz wykorzystać do tego celu możliwości, jakie dają Ci płatne kampanie Google Adwords. Aby kampania Adwords przyniosła oczekiwane rezultaty, powinna zostać starannie zaprojektowana, z uwzględnieniem planera słów kluczowych i szczegółowym określeniem grupy docelowej. Z uwagi na możliwość popełnienia wielu pomyłek, warto to zadanie powierzyć specjalistom. Pamiętać trzeba natomiast o tym, że reklamy Adwords nie są pozycjonowaniem SEO. To zupełnie oddzielne metody reklamy, mieszczące się w kanonach marketingu internetowego, działając jednak na zupełnie innych prawach i zasadach.

21Wrz 2016

Co jest ważne w pozycjonowaniu stron internetowych?

Termin pozycjonowanie stron www jest bardzo często używany w internecie. Nie tylko na branżowych forach, ale również w czasie rozmów przedsiębiorców, prowadzących swój biznes w sieci. Coraz więcej poświęca się uwagi temu, aby firmowe strony internetowe były „dobrze pozycjonowanie”. Co jednak oznacza określenie dobrze? Czy jest jakakolwiek złota recepta na to, aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane przez nas skutki, dając gwarancję wejścia do czołówki stron w rankingu wyszukiwarek. Przyjrzymy się temu bliżej.

Czym jest pozycjonowanie?

 

Pozycjonowanie stron www Szczecin

Najprościej określając to zrozumiałymi słowami, jest to zbiór czynności, mających na celu wybicie konkretnej strony na wyższe pozycje, wyników wyszukiwania określonej frazy. Zaznaczamy jednak że jest to bardzo daleko idące uproszczenie. Dlaczego? Ponieważ wraz z tworzeniem algorytmu Google coraz bardziej inteligentnym, maleje skuteczność tzw. pozycjonowania na frazę. Oznacza to, że aby zwiększyć ruch na stronie www, wejścia należy pozyskiwać z kilku kierunków. Dlatego też standardem staje się pozycjonowanie long tail, czyli na „długi ogon”. Długi ogon to ciąg różnych słów kluczowych, wzajemnie powiązanych i uzupełniających się. Zastosowanie tej metody pozycjonowania jest korzystniejsze, ze względu na większą szansę trafienia w bardziej zawężone poszukiwania internautów. Przejdźmy jednak do wyjaśnienia, od czego zacząć pozycjonowanie strony.


Zanim zaczniesz pozycjonować swoją stronę, pierwsze audyt i optymalizacja.

 

Optymalizacja SEOTo jest punktem wyjścia do pozycjonowania każdej ze stron internetowych. Optymalizacja stron polega na jej dokładnym sprawdzeniu, pod każdym możliwym kątem. Cele tego zadania jest upewnienie się, czy strona spełnia współczesne standardy, czy jest wygodna w użytkowaniu, czy prawidłowo się wyświetla na wszystkich urządzeniach, a także czy w tekstach nie ma błędów językowych, nieprzetłumaczonych zdań, a w końcu czy treść jest oryginalna i merytoryczna. Aby poznać odpowiedzi na te wszystkie pytania, należy wykonać audyt. W sieci można znaleźć bezpłatne narzędzia do przeprowadzenia automatycznego audytu strony. Nigdy one jednak nie zastąpią szczegółowego audytu, wykonanego przez specjalistę od SEO. Ręcznie przeprowadzony audyt jest dokładniejszy i może skupiać się na rzeczach, których jeszcze nie uwzględniają internetowe generatory.


Dobre treści to podstawa SEO.

Z pewnością słyszałeś określenie „king is content”. Ile jest w nim prawdy? Naszym zdaniem bardzo wiele, choć nie brakuje głosów, że treść wcale nie jest tak ważna dla wyszukiwarek i można podjąć próby jej przechytrzenia. Oczywiście, niektórym może się to udawać, ale trzeba się spodziewać tego, że efekty będą krótkotrwałe. Dlaczego? Programiści z Google nieustannie pracują nad doskonaleniem algorytmów wyszukiwarki, tak aby wyniki były jak najbardziej dopasowane do oczekiwań użytkowników. Można więc spodziewać się tego, że strona pozycjonowana metodami black hat seo, przy kolejnej aktualizacji algorytmów, po prostu straci wysokie pozycje, lub co gorsze, zostanie na nią nałożony ban lub filtr. Wówczas przywrócenie strony na dawne miejsca stanie się jeszcze trudniejsze. Aby takich problemów uniknąć, zalecamy stosowanie wyłącznie „naturalnych” i przyjaznych użytkownikom metod pozycjonowania, notabene, podnoszących wartość merytoryczną Twojej strony. Metody takie ogólnie są nazywane white hat seoCo można do nich zaliczyć?

Unikalne opisy

to propozycja dla osób, prowadzących sklepy internetowe. Jest bardzo prawdopodobne, że w swoim sklepie masz uniwersalne opisy, dostarczone przed dostawcę towarów. Korzystanie z nich jest wygodne na początku – nie jest to jednak metoda na zdobycie klientów. Szczególnie, jeśli oferujesz ten sam towar, jaki jest dostępny w dziesiątkach innych sklepów. Napisanie unikalnych tekstów, szczegółowo opisujących twój asortyment to doskonały punkt wyjścia, aby wzmocnić treści na stronie, czyniąc je atrakcyjnymi dla wyszukiwarki i użytkowników. Opisy produktów warto wykorzystać do tego, aby zamieścić w nich słowa kluczowe, o których wcześniej już wspominaliśmy. Trzeba to robić rozsądnie, nie przesadzając z ich sztucznym zagęszczeniem, a także stosują naturalne odmiany.

Teksty na podstronach

Traktuj swoją stronę internetową jak najważniejszy kanał komunikacji z klientami. Przygotowując teksty na stronę, pamiętaj o każdej zakładce. Od strony głównej, poprzez zakładki z ofertą, aż po kontakt. Strony, które zostaną przeznaczone do indeksacji w wyszukiwarce, powinny otrzymać teksty wysokiej jakości, merytoryczne, bez żadnych błędów. Dodatkową wartością mogą być powiązane z nimi zdjęcia. Grafiki to kolejny element na stronie, który można wykorzystywać do pozycjonowania. W dalszym ciągu niewielka liczba stron jest pozycjonowana przez obrazy. A jest to jedna ze skuteczniejszych metod, na uzyskanie wysokich pozycji. Ma to szczególnie ważne znaczenie wtedy, jeśli działasz w branży, w której wyszukiwanie obrazami jest częste. Tak może być przy projektach domów, meblach, odzieży. Staranne opisanie zdjęć, poprzez nadanie im właściwych nazw, znaczników title i alt, przyspiesza ich zaindeksowanie w Google i wyszukiwanie w zakładce grafika. Klikając takie zdjęcie, można następnie przenieść się na stronę docelową, na której zostało ono opublikowane.


Dobre zasady pozycjonowania

pozycjonowanie

Zastanówmy się nad tym, jaką strategię obrać podczas pozycjonowania strony. Osobnym tematem dyskusji pozostaje to, czy warto zakładać własne zaplecze i utrzymywać je, czy może lepiej jest pozostać przy darmowych blogach czy wykorzystywać publikacje sponsorowane na innych stronach. Najważniejsze dla uzyskania stałych efektów jest natomiast systematyczność. Wiele firm popełnia jeden podstawowy błąd. Na początku swojej działalności inwestuje w pozycjonowanie całkiem nie małe pieniądze. Po pewnym czasie – pół roku, roku lub trochę dłuższym, kiedy strona osiągnęła wyznaczone pozycje, rezygnują oni z dalszego pozycjonowania strony, porzucając współpracę z firmą, która uzyskała takie efekty. Jakie są konsekwencje takiej decyzji? Strona stopniowo zaczyna spadać na niższe pozycje, wypierana przez konkurencję, której strony internetowe przez cały czas są pozycjonowane. Dochodzimy w tym miejscu do bardzo ważnej rzeczy, a mianowicie systematyczności. Fakt, że strona zajmuje topowe pozycje wcale nie oznacza, że tak będzie na zawsze. Jest to efektem ciężkiej pracy, której przerwanie sprawi, że efekt zacznie tracić na sile. Konkurencja w internecie nie śpi i jeśli tylko nie działasz w niszy, której jesteś liderem, możesz być pewny, że przerywając pozycjonowanie swojej strony, wpuszczasz na swoje miejsce kogoś innego.

Jeśli do tej pory regularnie dodawałeś wpisy na bloga, aktualizowałeś opisy, korzystałeś z zaprzyjaźnionych blogów i podejmowałeś inne działania związane z pozycjonowaniem, to nie przerywaj tego teraz. Działając systematycznie, utrwalasz swoją wysoką pozycję.

Inwestycje finansowe w pozycjonowanie należy traktować jako jeden z kosztów prowadzenia swojej działalności, przekładający się na realne zyski w kolejnych latach.

Porozmawiajmy
Loading...