1. Dobre Promo - Strony WWW i Sklepy Internetowe | Pozycjonowanie Szczecin
  2. Sklepy Internetowe
  3. Własny sklep internetowy – Jak rozpocząć sprzedaż w internecie?

22Wrz 2016

Własny sklep internetowy – Jak rozpocząć sprzedaż w internecie?

Jak rozpocząć sprzedaż w internecie i otworzyć swój własny sklep internetowy?

projektowanie sklepów internetowych

 

Sprzedaż w internecie kwitnie w najlepsze. Liczba sklepów internetowych zwiększa się z roku na rok. Nie ma się czemu dziwić. Sprzedaż online to doskonały sposób na rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej, zyskanie nowych rynków, wprowadzenie nowości, czy kompletne przeniesienie działalności do świata wirtualnego. Nie byłoby to możliwe, bez starannie zaprojektowanych i profesjonalnie zbudowanych sklepów internetowych. Są one głównym narzędziem sprzedaży towarów i usług w internecie, dlatego tym bardziej należy poświęcić im wiele czasu i uwagi. Umiejętnie wybrany i zaprojektowany sklep internetowy może nam przynieść wiele korzyści, stając się jedną z najbardziej rozpoznawalnych wizytówek twojej działalności.


Czym jest sklep internetowy?

 

Sklep www na zamówienie

Jest to platforma online, na której możesz zamieszczać oferowane produkty. Każdy produkt to najczęściej osobna karta / strona, zawierającą pełną charakterystykę towaru. Wyczerpujący opisy, zdjęcia, galeria, ceny, informacje techniczne, a także możliwość dodania produktu do koszyka, sprawdzenia ilości sztuk na magazynie lub wysłanie szybkiego pytania o produkt. Tak najczęściej prezentuje się strona przedstawiająca pojedyncze produkty. Aby korzystanie ze sklepu internetowego było wygodne i szybkie, konieczne jest umiejętne zaprojektowanie jego struktury.


Co się składa na strukturę sklepu internetowego?

Grupowanie produktów na kategorie, a następnie ich czytelne rozmieszczenie w menu to najlepszy, a zarazem najbardziej wymagający sposób na zastosowanie ładu w sklepie. Struktura sklepu internetowego musi spełniać kilka kryteriów, często na pozór wzajemnie się wykluczających. Powinna być czytelna, łatwa do nawigacji i nie nazbyt rozbudowana i sięgająca w głąb. Kategorie  z podziałem na maksymalnie jeden poziom podkategorii to maksimum, na które powinniśmy się decydować. W przypadku, jeżeli jest to niewystarczające dla naszego asortymentu, należy stworzyć nową kategorię, do której będzie można przyporządkować określone produkty. Możliwość taka jest w większości platform e-commerce – czy to gotowych systemach, czy tworzonych pod dyktando klienta. Tutaj przechodzimy do kolejnego ważnego pytania. Wybrać gotowe rozwiązania dla sklepów internetowych, czy może zamówić własny sklep?


Na jakiej platformie zbudować sklep internetowy?

Sklepy presta shopSklep internetowy woo commerce

Jest wiele ogólnodostępnych platform e-commerce, które można wykorzystać do zbudowania sklepu internetowego. Jedna z najpopularniejszych to m.in. Presta Shop. Również przy wykorzystaniu dobrze znanego Word Pressa, z modułem Woo Commerce jest możliwość zbudowania całkiem funkcjonalnego, a przy tym intuicyjnego w obsłudze sklepu internetowego. Rozwiązaniem droższym, jest zamówienie indywidualnego sklepu internetowego, opartego na jednym z autorskich CMSów firm, zajmujących się projektowaniem sklepów internetowych. Taka inwestycja jest jednak często liczona w dziesiątkach tysięcy złotych, dlatego najczęściej korzystają z nich duże firmy, mające spory budżet na swój sklep online i prowadzące działalność na rynku ogólnopolskim, jak i światowym. Trzecim rozwiązaniem jest zdecydowanie się na jeden z gotowych sklepów, na przykład Red Cart. Przy tej opcji mamy możliwość skorzystania z jeszcze jednej ciekawostki, a mianowicie rozpoczęcia prowadzenia sklepu w modelu dropshipping. Polega on na tym, że wykupujesz abonament na prowadzenie sklepu, otrzymując w pełni skonfigurowaną platformę sprzedaży, do której możesz zamówić indywidualny szablon graficzny i uzupełnić sklep produktami, oferowanymi przez jedną z kilkudziesięciu hurtowni. Asortyment oferowanych przez nich produktów jest bardzo szeroki i obejmuje towary od zabawek, poprzez odzież, biżuterię i akcesoria samochodowe, aż po kosmetyki czy sprzęt sportowy. Sprzedaży w modelu dropshipping warto przyjrzeć się nieco dokładniej, ponieważ jest on pełen zalet, zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-handlem.


Dropshipping – z czym to się je?

dropshiping

 

Najważniejszym założeniem prowadzenia sklepu dropshippingowego jest to, że nie musisz posiadać własnego magazynu na oferowane produkty. Ich wysyłka następować będzie bezpośrednio z magazynu dostawcy lub dystrybutora, choć sprzedaż będziesz prowadził na własny rachunek, prowadząc własny sklep. Zostanie on tak skonfigurowany, aby uzyskać dostęp do stanów magazynowych dostawców, a także aby móc automatycznie i szybko zaimportować do twojej oferty wybrane grupy produktów, wraz ze zdjęciami, opisami i cennikami. W efekcie, otrzymujesz niemal gotowy do działania sklep, w którym kilkoma kliknięciami możesz dodawać i odejmować grupy towarowe, zarządzać rabatami, a także kontrolować status swoich zamówień. Działalność sklepu w modelu dropshipping nie musi być zauważona przez klientów. Wysyłane z magazynu paczki, będą mogły nosić oznaczenia twojego sklepu, tak aby klient ponownie wrócił do Ciebie.

Oczywiście, jak przy innych tego typu rozwiązaniach, tak i w tym przypadku nasuwają się pewne pytania. Dotyczą one między innymi wysokości rabatów, które możesz uzyskać u dostawcy, a także sposobu reklamacji i zwrotu towarów, jeśli twój klient postanowi skorzystać z przysługującego mu prawa konsumenckiego.


Hosting dla sklepu internetowego

hosting dla sklepu internetowego

Kolejnym ważnym elementem, dotyczącym prowadzenia sklepu internetowego jest wybór domeny oraz hostingu. Nazwa domeny, którą wykupisz z myślą o swojej działalności to sprawa bardzo indywidualna i subiektywna. Są różne wskazówki, dotyczące tego jak powinna brzmieć. Może to być nazwa własna lub słowo kluczowe, charakterystyczne dla asortymentu, który będziesz oferował. Zawsze dobrze wybierać takie nazwy domen, które są łatwe do zapamiętania, napisania i pozytywnie kojarzyć się będą z twoją marką.

Nieco bardziej skomplikowany jest wybór hostingu. W Polsce jest kilkadziesiąt różnych firm hostingowych, oferujących rozwiązania dedykowane dla potrzeb sklepów internetowych. Pojemność konta, miesięczny limit transferu, ale przede wszystkim to, czy wybierzesz serwer dedykowany, czy miejsce na serwerze współdzielonym. Od dokonanych wyborów będzie zależało to, jak szybko produkty w twoim sklepie będą się wczytywały, czy sklep będzie przez cały czas dostępny w internecie, czy nie będą pojawiały się częste awarie, a także jakie zabezpieczenia będzie posiadał wybrany hosting. Posiadanie serwera dedykowanego, związane jest z koniecznością jego samodzielnego administrowania. Znajomość narzędzie, zasad i technologii używanych do obsługi serwerów dla wielu osób może być barierą. Można ją łatwo pokonać, wybierając specjalne oferty hostingu współdzielonego z dużymi zasobami mocy serwera, które są przeznaczone konkretnie pod zastosowania sklepów internetowych. W takim pakiecie otrzymujemy najczęściej pełne wsparcie techniczne, regularnie wykonywane backupy, zabezpieczenia antyspamowe, a także dostęp do wielu innych narzędzi, jak na przykład zaawansowane statystyki.

Sprawdź też: kody rabatowe biznes-host

Porozmawiajmy
Loading...

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij